ads
پنیر گوسفندی
پنیر گوسفندی

پنیر گوسفندی

در قدیم، پنیر از شیر گوسفند تهیه می  شده. این نوع شیر، شیرین تر از شیر گاو است و پنیر حاصله از آن چربی، پروتئین و کلسیم بیشتری دارد.  محبوب ترین نوع این پنیر در آمریکا، پکورینو رومانو نام دارد، پنیری سفت که در ایتالیا ساخته می شود. می توان از آن در پاستا و یا همراه با سبزیجات و نان استفاده کرد.

چربی اشباع بالایی دارد

یک واحد آن ۱۱۰ کالری دارد، ۷۰ کالری آن از ۸ گرم چربی حاصل می شود، تقریبا همه ی آن چربی اشباع است. اگر شما فرد بالغ سالمی هستید که رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری استفاده می کنید، این مقدار ۳۳ درصد ارزش غذایی روزانه را شامل می شود.

 هر وعده ی غذایی آن ۳۰ میلی گرم کلسترول دارد، حدود ۱۰ درصد ارزش غذایی روزانه.

این پنیر مملو است از اسید های چرب مهم و ضروری

این نوع پنیر اسید چرب امگا ۳ دارد، که اسید لینولئیک کنژگه است. ممکن است به کاهش کلسترول خون کمک کند، خطر سرطان را کاهش می دهد و در کاهش وزن نقش دارد.

منبع مناسب برای پروتئین

یک واحد غذایی این پنیر ۷ گرم پروتئین دارد. مردان بالغ حدود ۵۶ گرم پروتئین در هر روز نیاز دارند، به این معنی که این پنیر تقریبا ۱۳ درصد این نیاز را در روز تامین می کند. در مورد زنان بزرگسال، تقریبا ۴۶ گرم پروتئین در هر روز لازم است، که تقریبا ۱۶ درصد آن با این غذا برطرف می شود.

کلسیم

یک وعده ی غذایی آن ۲۵ درصد ارزش غذایی روزانه ی کلسیم را شامل می شود (در رژیم ۲۰۰۰ کالری). این نوع پنیر مقدار کمی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی را هم دارد، ۸ درصد ارزش غذایی روزانه ی ویتامین A را شامل می شود.

سدیم

این پنیر سدیم بالایی دارد، هر وعده ی غذایی آن ۵۵۰ میلی گرم سدیم دارد. انجمن سلامتی و بهداشت آمریکا توصیه کرد که بالغین باید مصرف سدیم را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهند تا خطر بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

لبنیات