ads
سس خردل
سس خردل

سس خردل

سس خردل ماده ی غذایی مقداری پروتئین، فیبر، ویتامین دارد شامل ویتامین C و بسیاری از ویتامین های گروه B.  این ماده ی غذایی مملو از مواد معدنی متعددی است که برای سلامتی اهمیت دارد. توجه کنید، نباید مقدار زیادی از این ماده غذایی استفاده شود. علت آن این  است که خردل زرد مقدار نمک زیادی دارد و ممکن است در صورت مصرف بیش از حد، خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

پتاسیم

یک قاشق خردل زرد، ۲۱ میلی گرم پتاسیم دارد. بر اساس نظر مرکز دانشگاهی پزشکی ماریلند، بدن انسان برای پیام رسانی طبیعی الکتریکی به پتاسیم نیاز دارد، برای فعالیت دستگاه گوارش و ضربان قلب هم  لازم است، در انقباض صحیح ماهیچه هم نقش دارد. بیشتر بالغین نیاز دارند، حدود ۲۰۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز مصرف کنند.

فسفر

در هر قاشق خردل زرد ۱۶ میلی گرم فسفر وجود دارد. فسفر ماده ی معدنی است که در نمو دندان ها و استخوان ها نقش دارد، ولی در تمامی سلول های بدن هم یافت می شود. بر اساس  نظر انجمن بین المللی پزشکی، بالغین به حدود ۷۰۰ میلی گرم فسفر در روز نیاز دارند.

کلسیم

علاوه بر فسفر، کلسیم هم نقش مهمی در قوام استخوان و دندان دارد. در عملکرد عصب و عضلات نقش دارد. هر قاشق خردل زرد شامل ۹ میلی گرم کلسیم است. بر اساس نظر انجمن بین المللی سلامتی در مورد مکمل های غذایی، مردان بالغ به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند، زنان بالغ به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز تا سن ۵۰ سال نیاز دارند و بعد از ۵۰ سال، هر روز به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

منیزیوم

هر قاشق خردل زرد ۷ میلی گرم منیزیوم دارد. این ماده ی معدنی برای استفاده از  مولکول های انرژی  در بدن به صورت ATP  لازم است. بر اساس نظر نهاد پئولینگ لینوس دانشگاه اوورگون، فرد بالغ سالم مذکر در هر روز به طور متوسط ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم منیزیوم نیاز دارد، در حالی که  نیاز خانم  بالغ سالم در روز حدودا ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم است.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

افزودنی ها