ads
آواکادو
آواکادو

آواکادو

آواکادو یا آووکادو جزء میوه های سرد است که در نواحی گرمسیر دنیا رشد می کند.  ریزمغذی های موجود در آووکادو، همراه با ویتامین ها و مواد معدنی و  مواد شیمیایی گیاهی، انرژی بدن را تامین می کنند و از بدن محافظت می کنند.

ریزمغذی ها

آووکادو ترکیبی از ۲۰ ویتامین، ماده ی معدنی و ریزمغذی های گیاهی است. این مواد مغذی شامل ارزش های غذایی روزانه ای است که برای بالغین لازم است، (بر اساس ۲۰۰۰ کالری در رژیم غذایی روزانه: ویتامین E: 4 درصد، ویتامین C: 4 درصد، فولات: ۴ درصد، فیبر: ۴ درصد، آهن: ۴ درصد، آهن: ۲ درصد، پتاسیم ۴ درصد،  لوتئین: ۸۱ میکروگرم ، بتا کاروتن: ۱۹ میکروگرم.)

بهبود ارزش غذایی

آووکادو نمک و کلسترول ندارد. وقتی که با سایر غذاها استفاده می شود، ارزش غذایی را تقویت می کند، و در جذب آلفا کاروتن و بتا کاروتن و لوتئین نقش دارد.

کالری و چربی

یک پنجم آووکادو، تقریبا شامل ۵۰ کالری و ۳ و نیم گرم چربی غیر اشباع است. این چربی برای نمو سیستم عصبی و مغز حیاتی است، در نتیجه برای اطفال میوه ی مناسب و مفیدی است. بر اساس گزارش  نشریه  ی فرانکلین، لایه ی محافظ مغز یا غلاف میلین، ۷۰ درصد چربی دارد و از اولئیک اسید تشکیل شده است. چربی درون آووکادو منبع غنی از اولئیک اسید است.

چربی اشباع نشده

برخلاف بیشتر میوه ها، آووکادو چربی اشباع نشده دارد، که چربی خوب HDL را افزایش می دهد و چربی بد LDL را کاهش می دهد.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

میوه ها