ads
انگور یخ زده
انگور یخ زده

انگور یخ زده

انگور یخ زده

ریز مغذی های انگور سبز و قرمز یخ زده

 علی رغم تفاوت رنگ این دو نوع انگور، ریزمغذی های مشابهی دارند. بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باورند که انگور یک میان وعده ی سالم است شامل پروتئین، کلسیم و ویتامین C، بدون هیچ نوع چربی و یا نمکی.  بچه ها معمولا از انگور سرد یخی استقبال می کنند.

مواد معدنی

یک فنجان از انگور سبز یا قرمز یخ زده شامل ۱.۲ گرم پروتئین ، ۱۶ میلی گرم کلسیم، ۰.۵۸ میلی گرم آهن، ۰.۳ میلی گرم نیاسین و ۰.۱ میلی گرم ریبوفلاوین است.  انگور با داشتن  بیش از ۱ گرم پروتئین، ۳ درصد ارزش غذایی مورد نیاز روزانه را شامل می شود.

ویتامین

این مواد غذایی حداقل ویتامین های مورد نیاز را دارند. یک فنجان انگور قرمز یا سبز، ۱۰۶ واحد بین المللی ویتامین A، ۱۷.۲ میلی گرم ویتامین C و ۰.۳ واحد بین المللی ویتامین E دارد.

چربی، کلسترول  و نمک ( سدیم )

متخصصین تغذیه اغلب انگور قرمز یا سبز را به عنوان یک میان وعده ی سالم توصیه می کنند به این علت که مقدار کمی چربی یا کلسترول دارد. یک فنجان از این ماده ی غذایی تنها شامل ۰.۳ گرم چربی است. ۰.۱ گرم  آن چربی اشباع است و مابقی آن چربی غیر اشباع است.

کالری و آنتی اکسیدان ها

یک فنجان انگور یخ زده شامل ۱۱۰ کالری است، با تنها ۴ کالری چربی. یک تفاوت اصلی بین انگور سبز و قرمز یخ زده، مربوط به آنتی اکسیدان هایی است که در انگور قرمز وجود دارد. انگور قرمز یخ  زده  مقادیر بسیار کمی رزوراترول دارد، آنتی اکسیدانی که با پیشگیری از بیماری های قلبی ارتباط دارد.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

میوه ها