ads
گوجه گیلاسی
گوجه گیلاسی

گوجه گیلاسی

این نوع گوجه اندازه ی کوچکی دارد. شکل، اندازه و رنگ متنوع دارند،  شامل قرمز، زرد و نارنجی و سفید و صورتی و سیاه. طعم شیرین تری دارند و ریزی مغذی های متعددی دارند.

کالری

هر واحد آن ۲۰ کالری دارد، اکثر آن کربوهیدرات است حدود ۸۰ درصد. ۲۰ درصد این کالری را پروتئین تشکیل می دهد و  چربی ندارد. این  نوع ماده ی غذایی میان وعده ای با کالری کم است، که در بین وعده های غذایی استفاده می شود و  شامل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری است.

کربوهیدرات و پروتئین

این نوع گوجه فرنگی در هر واحد شامل  ۴ گرم کربوهیدرات است. همین مقدار قند به تامین انرژی بدن کمک می کند. نهاد پزشکی بیان کرد که مصرف ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در روز برای سلامتی بدن کافی است. اگر شما ورزشکار و یا باردار هستید، ممکن است نیازتان بیشتر باشد.

ویتامین و مواد معدنی

این ماده ی غذایی به تامین ویتامین A روزانه ی بدن کمک می کند. هر واحد آن ۱۵ درصد میزان توصیه شده روزانه این ویتامین را شامل می شود. در نتیجه برای سلامت چشم و سیستم ایمنی بدن موثر است. ویتامین دیگری که در این نوع گوجه فرنگی وجود دارد، ویتامین C است، که بر روی دستگاه ایمنی بدن اثر دارد. ۱۰ درصد مقدار  روزانه ی این  ویتامین را تامین می کند. ۵ تا از این گوجه شامل مقدار کمی آهن است، حدود ۲ درصد میزان دریافت توصیه شده ی روزانه.

مزایا

خوردن گوجه فرنگی گیلاسی اثرات ویژه ای برای مردان دارد. لیکوپن، ترکیبی که در  گوجه فرنگی وجود دارد، در سلامت پروستات نقش دارد. تحقیقاتی  که در ماه می سال ۲۰۰۵ در ژورنال Biochimica et Biophysica Acta  منتشر شد، شامل افرادی بود که برای دوره های ۳ هفته ای از این ماده ی غذایی استفاده  می کردند و در نتیجه مرگ سلولی در سلول های بدخیم پروستات افزایش یافت.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

سبزیجات