ads
انار
انار

انار

انار مزایای زیادی دارد مثل افزایش  جریان خون که در کاهش موارد سرطان پروستات نقش دارد.  ترکیبی از آنتی اکسیدان های مختلف دارد.

کالری: کربوهیدرات، پروتئین و چربی

به عنوان یک میوه، انار در مقایسه با سایر گروه های غذایی قند بالا و  چربی کمتری دارد. یک و نیم فنجان آن شامل ۱۶ گرم قند، ۱.۵ گرم پروتئین و ۱ گرم چربی است. کربوهیدرات، پروتئین و چربی محتوای کالری آن را تشکیل می دهد.

تعادل قند خون: قند و فیبر

دانه های انار، همانند سایر میوه ها، پر از قند است. یک و نیم فنجان آن شامل ۱۲ گرم قند است. این محتوای بالای قند، ۳.۵ گرم فیبر  دارد و بیش از ۲ برابر مقدار فیبری است که در یک و نیم واحد سیب وجود دارد. این تعادل بین قند و فیبر اثرات  انار را بر روی افزایش قند خون  محدود می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

اگر چه انار تمامی ویتامین های مورد نیاز روزانه را در بر ندارد ولی مقادیر قابل توجهی  ویتامین C و K دارد که به ترتیب برای فعالیت سیستم ایمنی و لخته شدن خون موثرند. از طرفی همانند موارد مطرح شده برای ویتامین ها، انار تمامی مواد معدنی مورد نیاز روزانه را هم ندارد، ولی مقدار قابل توجهی پتاسیم دارد، که در هدایت عصبی، کنترل عضلات و تنظیم فشار خون نقش دارد.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها معمولا در میوه ها، غلات و سبزیجات وجود دارد، و مانع آسیب دیدن سلول ها می شوند. دپارتمان کشاورزش آمریکا بیان کرد که آب انار پنجمین آنتی اکسیدان قوی است.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

میوه ها