ads
سرکه سیب
سرکه سیب

سرکه سیب

آب سیب از مایعی که از پالپ های پوره ی سیب استخراج می شود، تهیه می شود. آب سیب  به عنوان سرکه سیب هم استفاده می شود که برای درمان برخی مشکلات طبی کاربرد دارد.  سرکه سیب از آب سیب تخمیر شده بدست می آید. آب سیب باکتری ها و اسید هایی دارد که فواید زیادی برای بدن دارد. روش معمول تهیه ی سرکه ی آب سیب، مخلوط کردن ۲ قاشق آن در لیوان آب  و نوشیدن آن ۳ بار در روز است. سرکه سیب تنها نوعی از سرکه است که برای اهداف سلامتی و طبی کاربرد دارد.

همانند سیب، آب سیب هم مزایای زیادی دارد. فواید آب سیب و سیب مربوط به مواد شیمیایی گیاهی است که در آن ها وجود دارد.   فنولیک، فلاونوئید و کاروتنوئید های  موجود در سیب نقش مهمی در کاهش موارد بروز برخی بیماری های مزمن دارند ( بر اساس مطالعه ی منتشر شده ماه می سال ۲۰۰۴ در ژورنال تغذیه). افرادی که بطور منظم از سیب  در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، در خطر کم تری برای بیماری های قلبی عروقی، آسم، دیابت و برخی انواع سرطان قرار دارند. از طرفی سیب منبع غنی برای آنتی اکسیدان هاست، که بدن را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محیطی محافظت می کند.

سرکه سیب برای بهبود هضم غذا

این نوع سرکه دارای مواد قلیایی کننده ی قوی است که به بهبود هضم غذا کمک می کند، بویژه در افرادی که به حد کافی در معده ی خود اسید کلریدریک تولید نمی کنند. پیشنهاد می شود که برای کمک به هضم غذاهای اسیدی، مثل گوشت و  غلات، قبل غذا مصرف شود.  این سرکه برای درمان یبوست و اسهال هم کاربرد دارد. به علت محتوای پکتین خود می تواند به بهبود یبوست  کمک کند، پکتین فیبرهای محلولی دارد که به حرکات روده ای و ترشح نمک کمک می کند. در مورد اسهال، این ماده غذایی به بهبود وضعیت لایه ی پوشاننده ی تحریک شده ی روده ها کمک می کند.

سرکه ی سیب برای کاهش وزن

مطالعات نشان می دهد که این ماده غذایی برای کاهش وزن تاثیر دارد. مشخص شده است که برخی باکتری ها و اسید ها در سرکه آب سیب وجود دارد که ممکن است  سرعت متابولیسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزایش دهد، البته  در این زمینه شواهد و تحقیقات بیشتری لازم است.

سرکه ی آب سیب برای بوی بدن

مصرف منظم این ماده ی غذایی می تواند به تنظیم PH پوست  کمک کند. این ماده، تعداد باکتری های مسبب بوی بدن را کاهش می دهد.

سرکه ی آب سیب برای دیابتی ها

اگر چه مشخص نشده است که این ماده بتواند باعث بهبود دیابت شود، ولی در مواردی اثر تسکینی داشته، و آن هم بعلت محتویات آن می باشد، که می تواند افزایش قند خون بعد از صرف غذا را کنترل کند و آن را کاهش دهد. همراه با رعایت رژیم غذایی، این سرکه برخی  علائم همراه این بیماری را تسکین می دهد، مثل ضعف، تشنگی و تکرر ادرار.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

افزودنی ها