ads
سیب سبز
سیب سبز

سیب سبز

سیب سبز بافت محکمی دارد،  و از سیب سرخ یا زرد، ترش تر است.  با این که این نوع سیب را می توان به صورت خام هم مصرف کرد ولی به علت قوام سفت آن  برای پختن هم مناسب است و می توان از آن آب سیب هم تهیه کرد.

ریز مغذی های اصلی

 ۱ فنجان آب سیب سبز ۲۵۳ کالری دارد، و کم تر از ۱ گرم چربی دارد. ۱.۹۲ گرم پروتئین دارد و تقریبا ۴۲ گرم قند دارد. به همین دلیل، یک واحد آن ۵۹ گرم کربوهیدرات دارد. مرکز پزشکی ۱۳۰ تا ۲۱۰ گرم کربوهیدرات در روز، و بین ۴۶ تا ۷۱ گرم پروتئین را در رژیم غذایی متعادل فرد بالغ مطرح کرده است.

پتاسیم

پتاسیم در کل بدن وجود دارد، الکترولیتی است که در تعادل اسید و باز نقش دارد، از طرفی در تنظیم و حفظ فعالیت الکتریکی قلب هم نقش دارد. این الکترولیت برای ساختار ماهیچه ها و پروتئین لازم است. مردان و زنان بالغ  ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز لازم دارند، که ممکن است تا ۵۱۰۰ میلی گرم در دوران بارداری افزایش یابد. یک فنجان آب سیب سبز ۵۲۳ میلی گرم پتاسیم دارد، و بیش از ۱۱ درصد مقادیر مورد نیاز زنان و مردان است، و کمی بیش از ۱۰ درصد مقادیر مورد نیاز  توصیه شده برای زنان باردار و شیرده.

ویتامین K

ویتامین K در انعقاد خون نقش دارد، به آن ویتامین لخته ساز می گویند. اگر این ویتامین در بدن نباشد، خونریزی های غیر طبیعی رخ می دهد. دریافت روزانه ی کافی ویتامین K 120 میکروگرم  برای مردان، و ۹۰ میکروگرم برای زنان است، شامل خانم های باردار و شیرده.

آنتی اکسیدان ها

بر اساس نظریه ی انجمن پالینگ لینوس، سیب های سبز منبع اولیه فلاوونوئید ها در رژیم غذایی آمریکایی می باشد.  سیب های سبز مملو از سیانیدین و اپیکاتچین است. سیب های سبز، آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از بدن در برابر توکسین های محیطی محافظت می کند، مثل اشعه درمانی.


ترجمه شده از وبسایت: www.livestrong.com

میوه ها